9.8.08

Løp på Hamar

Sommerløp i Vikingskipet i dag! Resultater her. Jeg var ikke med selv, men var borte og så på og kjente følelsen av at sesongen snart er i gang... nervene fikk jeg kjent på i går, da gikk vi tempo/test. Det var vel egentlig en vanlig tempo, men det er noe med å gå tempo aleine som føles som en test likevel. Jeg var nok like nervøs som på et vanlig norgescupløp ihvertfall.

Da hjelper det ikke at Kent står der og sier at det bare er om å gjøre å gå teknisk med litt fart. Han står jo der med klokka, og da skal det gås fort. Det kan gå begge veier og enten bli stress eller skikkelig skjerping, i går ble det heldigvis det siste. Kanskje litt mye, faktisk, siden jeg skulle gå to drag på 6 runder. Det var det ikke snakk om å tenke på, jeg gikk 100% løpsfart og litt til på det første. Det var ikke før jeg lå på putene (nesten) like sliten som etter en 1500 eller 3000 m at jeg kom på tanken at jeg ikke var mer enn halvveis. Etter vanningspause og litt sykling gikk jo det også, men det gikk nok en del saktere på drag nummer to. Så nå er jeg god og sliten men fornøyd med formen så langt.

I dag sto vi opp og så landeveisrittet fra OL, før vi dro ut for å sykle ukas langtur selv. Det kan bli vanskelig for oss sportsidioter å få gjort noe framover når det er OL på TV absolutt hele tida...men det fins jo repriser?

Jeg leste en spalte i Dagbladet i går som spurte seg: "er idrettsutøvere dummere enn andre?" Eller kanskje det var kjedeligere, jeg husker ikke. Poenget var ihvertfall at idrettsfolk ikke leser avisa (bortsett fra sportssidene). Det var en lang omvei for å komme til at jeg har litt dårlig samvittighet for hvordan det forrige avsnittet framstår. Så sportsidiot er jeg tross alt ikke. Jeg passer på å lese minst en artikkel om Sør-Ossetia før den om Aleksander Dale-Oens styrkeprogram og hva håndballjentene syns om romkameratene sine. For ellers føler jeg meg som et litt dårlig menneske, selv om jeg er idrettsutøver. Så vet dere det.

Ingen kommentarer: