6.1.09

Sprinter

Ja, jeg gikk jo sprint NM i helga...vant faktisk, også, men jeg syns kanskje det er litt ille å bli spurt om jeg har blitt sprinter. Det er mange som har fått med seg NM og litt færre som har fått med seg hvordan nivået egentlig var i NM. Jeg kommer ihvertfall i avisa, tror jeg.

Noe av det aller flaueste er kanskje journalisten som ringte fra Dagsavisen, og skulle ha meg med i en slags "folk i nyhetene"-spalte, med spørsmål som...hvilken politiker liker du best? Hvem ville du helst stått fast i heisen med?, også videre. Vittige, liksomtilfeldige småting som skal fortelle noe om intervjuobjektet (meg). Er det noen som er i stand til å komme opp med den boka som har betydd mest for dem, sånn på sparket? Det er det sikkert, men det er altså ikke meg. Etterpå sitter jeg og gremmes over alt jeg ikke kom på å si, men det er jo forsåvidt sånn livet er.

Så dette er en advarsel til alle som risikerer å komme i avisa og er redde for å framstå som en idiot uten noen oppfatning om hvem de helst vil stå fast i heisen med. Bestem dere på forhånd. Lag en liste.

Det var bare minnet om han i High Fidelity, som drev en stakkars journalist til vanvidd med å stadig ringe tilbake og endre på lista over yndlingsplatene sine, som hindret meg i å gjøre det samme. Jeg hadde uansett angret igjen fem minutter seinere. Velge EN bok som har betydd mest for meg? Ha ha. Det er vanskelig å få til en rettferdig sammenligning av Matilda og Introduction to Quantum Mechanics, for eksempel.

Jeg fikk ihvertfall forklart at det er EM til helga, så kanskje jeg har markedsført skøytesporten litt. Vi reiser altså i morgen til Heerenveen. Det blir det første internasjonale løpet denne sesongen, og jeg har vært ute av form (men håper jeg er tilbake!), så jeg er veldig usikker på hvor jeg står. Det kan bli veldig bra, eller helt håpløst. Uansett hvordan det går er jeg sikker på at det blir en opplevelse å gå et allround-mesterskap i Nederland med full hall og hornorkester, så jeg håper jeg blir 100% frisk og kan utnytte muligheten ordentlig.

Ingen kommentarer: