16.2.07

Fokus

Det er sikkert mange som har sett meg i mediene i det siste... jeg var vel forberedt på bråk, men det er litt skremmende å se likevel.

For dem som måtte lese dette, så har jeg altså ikke klagd til forbundet på at Peter har sagt at jeg er feit. Jeg har klagd på uttakene.



Det kan godt hende jeg er feit. Det har ingenting med saken å gjøre. Hvis jeg hadde veid 30 kg mer skulle det fortsatt ikke hatt noe å si for worldcuputtaket. Skøyter avgjøres med stoppeklokke, uttak skal gjøres ut fra prestasjoner. Det handler ikke om at jeg er såret eller krenket av at noen har sagt at jeg er tjukk.

Jeg er voksen, jeg har speil, jeg går ut offentlig i skøytetrikot mange ganger i uka. Jeg har et greit og avklart forhold til hvor feit eller ikke-feit jeg er og har vært klar over Peter Muellers mening om det. Det betyr ikke at jeg liker holdningene hans, men det var altså ikke dem som fikk meg til å reagere nå.

Nå kommer jeg til å fokusere mest mulig på det som gjenstår av sesongen - NC på Savalen (vi reiser om en times tid) og løpene i Calgary.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med blogg, Mari!

Heldigvis har mediaomtalen gjort at de som bestemmer i skøyteforundet ikke kan fortsette å gjøre slik uten å måtte stå til ansvar for det. Hvorfor ikke du og de andre løperne som har vært rett bak de aller beste får en sjanse nå er ikke annet enn en gåte.

Anonym sa...

Stå på Mari!

Håper du vil fortsette som skøyteløper. Skøyte-Norge trenger slike som deg.

Lykke til på Savalen!

maggabøgga sa...

Heia Mari!
Stå på-dette går du rakrygget ut av og vit at du har veldig mange i skøytenorge med deg! Vi håper at dette ikke ødelegger lysten til å konkurrere på skøyter,jentene i skøytenorge ser opp til, og trenger deg!

aukje sa...

Hei Mari!

I am a skatingfan from Holland but very interested in Norwegian speedskating. I 'followed' you also this season also and read about all the problems you had with Mueller (and forbundet)...I can understand your anger and frustration very good! It is ridiculous how you are treated and decisions were very strange! I hope for you that it all will go better soon!!! And that Mueller and NSF will stop with this ridiculous decisions and opinions!

Lykke til videre!!!

hilsen Aukje

Urd Åsa V. Eidsten sa...

Hehe... fin blogg, Mari!
Lyst på... :)
Den grisen var bra du! Hehe..ta bilde av en kampdyr neste gang! ;)

Urd Åsa V. Eidsten sa...

et...