26.8.07

Simoa Open

Watt er en avledet SI-enhet for måling av effekt. Symbolet for watt er W. En watt svarer til 1  joule per sekund (J/s) eller i elektriske enheter 1  volt-ampere (1 V·A).

Enheten har fått navn etter James Watt for hans bidrag til utviklingen av dampmaskinen.

(Wikipedia)

Jeg hører ikke om så mye annet for tida. Reidar har nemlig fått seg wattmåler til sykkelen. Det er et Powertap-system, innebygd i baknavet, så hjulet har gått på rundgang i laget den siste uka. Jeg fikk prøve det en tur opp Holmenkollen. Jeg vet ikke helt hva jeg skal med informasjonen, men kanskje det blir klart seinere?




Litt gøy må jeg innrømme at det er, og Reidar koser seg noe helt utrolig. Det er nok mest moro for dem som er veldig glad i å sammenligne tall og tider. Personlig blir jeg litt sprø i lengden av å ha for mye informasjon, så å låne hjulet en gang i blant er en fin løsning. Det sparer meg selvfølgelig ikke for å bli oppdatert om alle studier og artikler som noen gang er publisert om effekt på sykkel, men det fins vel verre besettelser?

Hjulet var selvfølgelig i bruk på Simostranda-tempoen i går også. Vi kjørte uten vending, 1500 m mot vinden og 5 km med, og gjennomsnittsfarta var atskillig større på 5 km. Jeg var sånn middels fornøyd...jeg syns kanskje jeg burde vært litt nærmere gutta, men i forhold til tidligere var det ikke egentlig noe større avstand. Det ble satt ny løyperekord, og tida mi var også den beste jeg har hatt noen gang, men det må nok vinden ta en stor del av skylda for. Det viktigste er jo egentlig å trene på å gi 100%, og det fikk jeg ihvertfall gjort!

Ingen kommentarer: