15.10.07

NM

Jeg burde kanskje skrive noe om NM, nå som det er overstått? Det er bare litt vanskelig å vite hva...

Etter lørdagen var jeg ganske skuffa, spesielt over 1500. Det var rett og slett dårlig, halvannet sekund saktere enn forrige helg. 3000 på søndag var et bedre løp, selv om det absolutt ikke var perfekt og jeg sprakk en del på slutten. Selvfølgelig er jeg glad for at det ble gull, og man skal kanskje ikke klage da? Men jeg skal ikke late som det var en fantastisk prestasjon heller.

Det er kanskje litt surt at jeg ikke klarte å få ut mer enn middels gode løp i NM. Det er jo et av de viktigste stevnene i året, og dessuten et av ganske få som har både gode forhold og høyt nivå. Så jeg syns kanskje jeg utnytta den muligheten for dårlig.

Selv om det er mye som kunne vært bedre er jeg helt greit fornøyd med sesongstarten totalt. Det positive er at ihvertfall 3000 var minst like bra som i fjor, sannsynligvis bedre. Tida ble omtrent den samme, men forholdene var nok en del dårligere. (Det vil si at det var veldig bra i fjor. Det var OK nå også, men definitivt ikke helt på nivå med verdenscupis.) På 1500 er jeg veldig fornøyd med det løpet jeg gikk i norgescupen forrige helg, så jeg vet at jeg har mer inne.

Jeg har dessverre ikke fått tak i noen bilder fra helga enda. Inntil videre pynter jeg opp litt med et av Ottar, som er mye søtere enn meg i trikot uansett. Gratulerer med pappa!

Ottar (2 måneder) i Geithustrikot

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med gode resultat i NM enkeltdistanser i helga. 3000m ga i alle fall meg tro på at du kommer til å få en fin sesong. Hold deg sykdomsfri og tren godt, så blir dette moro!

M;)

Anonym sa...

Gratulerer med uttaket! En god dag for skøytenorge!
Hilsen
Sofaskøyteløper

aukje sa...

Gratulerer med gull og med uttaket for verdenscup! Veldig bra! :)