15.3.07

Dag 2 (og 3)

25 runder igjen

I går gikk jeg 1500 og 5000. Det ble to nye perser igjen: 2.01,39 og 7.15,62.

Jeg var ikke fullt så fornøyd i dag som i går, men 1500 har gått dårlig hele sesongen. Så en helt OK 1500 var egentlig veldig bra, relativt sett. Jeg skulle gjerne fått opp litt mer fart i starten, men det er noe å jobbe med til neste år.

5000 begynte bra, men det ble litt tyngre enn jeg hadde regna med mot slutten. Det var ikke den beste femmeren jeg har gått noen gang akkurat, men jeg fikk ihvertfall flytta litt på persen. Det er greit nok, og isen var heller ikke like bra som tidligere. Det vil si, jeg tror ikke den var det, det er alltid vanskelig å bevise.

I dag er det klart for 10000! En hel kvartett med jenter på startlista (Cathrine Grage, Martina Sáblíková, Risa Araki og meg). Jeg vet ikke om Sáblíková starter, i og med at hun trakk seg fra 5000 i går. Hvis hun gjør det ser jeg for meg moro med kvartettstart og en utfordrende oppgave for rundetelleren...

1 kommentar:

Anonym sa...

Gratulerer med fem flotte personlige rekorder, norgesrekorden og tredjeplassen på den norske adelskalenderen!