17.3.07

Slutt for i år

Nå har jeg avslutta sesongen for året, med titusen i går og maraton i dag. Tieren gikk overraskende bra: 14.50,98. Målet var å komme under 15 minutter, så det er jeg fornøyd med. Det føltes ikke like langt i år som i fjor heller...

I dag var det maraton. Jeg lurte lenge på om jeg egentlig burde trekke meg, for jeg har til slutt fått den forkjølelsen som har slått ut halve laget og vel så det her borte. Heldigvis hadde den vett til å vente til etter løpene var ferdig! Men i og med at det var det siste løpet uansett, var det ingenting å tape, så jeg lot det stå til. Hvor sliten man er etter sesongen har jo ikke noe å si, da er det god tid til å hvile.

Egentlig hadde jeg tenkt å være litt taktisk og ikke dra så mye, men det holdt ikke i mange rundene. I ettertid er det lett å se at jeg var i overkant aggressiv med rykkene. Det er så veldig fristende å prøve å stikke bare fordi det er kjedelig å ligge og vente i 50 runder på 38-40-fart...selv om det er åpenbart at det er dumt. Jeg ble litt overivrig, og er tilsvarende sliten nå. Men det var ihvertfall gøy!

Ingen kommentarer: