27.3.07

"God does not care about our mathematical difficulties. He integrates empirically."


(sitat: Albert Einstein)

Nå som sesongen er over er det på tide å være litt student igjen. På den ene siden er det veldig godt å bruke hodet litt mer og beina litt mindre, men på den andre siden er det ikke akkurat lett å komme tilbake etter så lang tid borte. I Canada og USA var nok dessverre tankene et helt annet sted enn i relativitetsteorien. Det er ganske spesielt å bevege seg mellom skøyteverdenen og Blindern, det er en enorm forskjell i hele perspektivet på verden. Om vinteren er hodet stort sett igjen på skøytebanen, også når jeg er på forelesning, men nå har jeg tid til å gjøre det litt omvendt. Det er veldig gøy å kunne engasjere seg i det som skjer, istedenfor å komme løpende sliten inn ett minutt for seint og allerede tenke på neste treningsøkt. Men også litt frustrerende å se hva jeg går glipp av til vanlig.



Selvfølgelig har jeg begynt å tenke på neste sesong, og jeg har vært ute og mosjonert litt også. Det er først og fremst for trivselens skyld og for å holde formen på et minimumsnivå, men jeg regner med at jeg er i gang igjen fra neste uke. Da blir det "skisamling" på hytta (såkalt påskeferie, men det skal nok bli litt puls også hvis jeg skal henge på Reidar...) Når vi kommer hjem derfra er det på tide å hente fram sykkelen, og så er vi i gang igjen. Jeg gleder meg, og tror mulighetene er gode for å få en like bra treningssommer i år som i fjor. Håper alle Furumo-løpere kjenner igjen tempoløypa på Simostranda, og er klare for å møtes der om en måned eller to!

1 kommentar:

Urd Åsa V. Eidsten sa...

Hei Mari!
Gratulerer med stipendet!!
Vel verdt...Da har du 10 000 kroner mer å rutte med. Et par samlinger det... :D Morro....