15.1.08

EM, sykdom, sko

Nå har det gått snart en uke siden EM...det var vel litt både og for min del. Jeg er ikke kjempefornøyd, men det er ikke så enormt langt unna egentlig. Målet mitt var å bli topp 16, og det klarte jeg forsåvidt, men det var ikke så mye som var 100% bra. Sånn har det vel egentlig vært med de fleste løpene i år...jeg er litt lei av å være skuffa hver gang men håper det betyr at det kommer til å gå fortere når det løsner etterhvert. Den mest positive måten å se det på er vel at jeg har gjort en del framskritt på trening som ikke kommer fram i løp enda.

Det som ikke er så bra er at jeg har vært syk siden jeg kom hjem. Jeg merka vel på søndagen at jeg ikke var frisk, men det var det ingenting å gjøre med da - bare å kjøre på. 1500 m er ikke akkurat den anbefalte behandlingen mot slapphet, hoste og vond hals, så jeg ble heller verre enn bedre og har ikke fått trent noe særlig denne uka. Men, i dag har jeg sykla og føler meg i mye bedre form. Det er artig å være frisk igjen...jeg har kjeda meg forferdelig men ikke hatt ork til å få gjort noe som helst, så nå som jeg endelig har litt energi igjen har jeg gjort alt på en gang. I dag har jeg altså trent, men også vaska kjøkkenet, klipt håret og kjøpt meg vintersko (det var på tide, men fordelen med å vente er selvfølgelig januarsalget). Nå kom jeg akkurat opp fra vaskekjelleren og er altså i gang med å oppdatere bloggen min.

Sykling

Jeg håper jeg ikke har slitt meg ut og rekker å være i brukbar form igjen til verdenscupen på hjemmebane. Også håper jeg selvfølgelig at alle som har stått på for å fylle skipet lykkes, det hadde vært kult med ordentlig stemning på Hamar til helga. Jeg skal gå i B-gruppa, så det blir vel ikke all verdens leven der uansett, men det er stusselig med tomme tribuner når de beste går.

Angående B-gruppa, så er det en ting til det hadde vært kult å gjøre noe med, men det blir tøft når Nederland stiller med "nytt lag" på 5000 som alltid... minst to må gå i B-gruppa nå igjen, selv om de var inne blant de 6 beste på tid sist det var 5000. Det hadde kanskje vært en ide å endre på...det er ikke som om de kommer til å få noe glede av at de rykker opp, for neste gang er det 3000 og det laget er de ikke på. Så dermed er det ingen som rykker opp på plassering. Sånn er livet...det hadde blitt tøft uansett og det viktigste er å få til et bra løp og kanskje en god tid.

Ingen kommentarer: