7.11.08

Plikt

Jeg føler et visst ansvar for å ikke være en sånn som bare blir taus på bloggen sin når ting begynner å gå nedover. Det er ikke så viktig, i den store sammenhengen. Men jeg prøver.

Dessverre er jeg ganske lett å distrahere, og hver gang jeg prøver, blir jeg sittende og prøve å komme på alle landene i Asia på sporcle.com (ikke klikk hvis du er litt nerd og har noe du burde få gjort den nærmeste uka).

Eller som nå, å prøve å finne ut om det fins et navn på det litterære fenomenet bloggen min risikerer å imitere. Jeg tenker altså på de brå avslutningene, der det plutselig blir stille og leseren må slutte seg fram til fortellerens triste skjebne. Uansett, for å dra dette tilbake til temaet for bloggen min: etter at jeg hadde begynt å tenke på det kom jeg på et spesielt passende eksempel. Ikke nok med det, når jeg Googlet for å sjekke at jeg faktisk husket riktig, viste det seg at den er tilgjengelig på nett:

Tor Åge Bringsværd's Vinnerkultur . Kanskje den eneste norske novellen som eksplisitt nevner kvinnelige skøyteløpere?

Og når vi snakker om skøyteløpere, må jeg gratulere Maren med seieren i B-gruppa i Berlin! Og dessuten kanskje nevne at det er Norgescup på Hamar i helga, som jeg også har tenkt å være med på, uten at jeg har all verdens forventninger. Det er ikke kjempeglatt i skipet, men det er veldig mye bedre enn da jeg gikk på Valle Hovin med ny-bueslipte skøyter på tirsdag. Altså uten å ha slipt dem oppå ettterpå. Så derfra har det i grunnen gått oppover.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jeg har merket meg denne tausheten fra enkelte aktive skøyteløperes blogg. Noen har ikke skrevet noe på et år. Du har heldigvis en jevn produksjon. Det setter jeg pris på.

Anonym sa...

På denne bloggen viser du fram et skrivetalent og et refleksjonsnivå som er svært uvanlig på norske blogger.

Jeg håper du vil være med i norsk skøytesport i mange år og at du får sving på en sesong som har hatt en haltende start.