13.3.09

Siste nytt fra Calgary

Vanligvis ville det vært brutalt tidlig å begynne oppvarminga før halv åtte, men i og med at døgnrytmen fortsatt er som den er går det helt greit. Jeg hadde en bra økt på isen, den første her borte hvor jeg ikke har vært helt slått ut etter et kvarter...det er vel noe med høyde og tidsforskjell.

Kent fikk passe på kameraet mitt så lenge, og det resulterte i dette blinkskuddet:


Kanskje et bitte litt skeivt utvalg med tanke på hvordan teknikken ser ut, men det er jo faktisk min blogg dette her ;)

Kanadiere har ord på seg for å være stort sett hyggelige, snille og høflige, og det vil jeg si stemmer med min erfaring. Dagens rareste eksempel: Når jeg gikk av trikken ble jeg stående bak en mann (gutt?) i militærstøvler og hettegenser dekorert med solkors og slagordet "White pride world wide". Dette tyder jo ikke i utgangspunktet på en spesielt snill og hensynsfull personlighet. Dermed overrasker det meg kanskje litt når han hjelpsomt snur seg, venter og holder grinda oppe for en småbarnsmor (som dessuten var svart).

Forøvrig er det brått slutt på vinteren her - nå er det faktisk mulig for normale mennesker også å jogge ute i t-skjorte. 10 varmegrader og sol!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sett i Oslo i dag: Sol, snø som smelter og 5 resersyklister :-)