19.10.09

Endelig i gang

Nå er faktisk to Norgescupløp unnagjort allerede, og det er fire dager til NM. Sesongen kommer fort!

I Bjugn fikk jeg til en bra 1500, men sleit litt med 3000-meteren. Heldigvis gikk det bedre nå på Hamar. 4.20,07 er ikke fantastisk på noen måte, men det er mye bedre enn 4.32, så ting går ihvertfall i riktig retning. Hvis jeg klarer å ta noen sekunder til neste helg, så kan det holde. Gleder meg til å få gå en 5000 m også!

Det som var bra i Bjugn var at jeg ble skikkelig nervøs første dagen. For da fikk jeg testa ut det før NM, og vet at det går an å roe seg ned igjen og gå bra likevel :) Jeg tror ikke målet skal være å ikke bli stressa i det hele tatt, det går ikke. Plutselig en dag skjer det et eller annet og så er du nervøs likevel...og hva gjør du da? Men jeg øver på å håndtere det best mulig.

Sprintdistansene står jeg over i NM, men det betyr ikke at jeg har gitt opp...bare at jeg må velge litt når en viktig distanse går til slutt i et tre dagers stevne. Jeg har fortsatt ambisjoner om å gå litt fortere på 500, selv om det neppe blir sprinterfart av det.

Nå er det en dag til med isfri hjemme i Oslo, før vi drar opp til Hamar igjen.

Ingen kommentarer: