25.10.09

NM

NM kom tidlig i år, så nå er faktisk den første etappen av sesongen på en måte unnagjort. Det gikk bra - jeg gjorde det jeg trengte å gjøre og er fornøyd med starten! Det var veldig gøy og egentlig en lettelse, for selv om treninga har vært bra, så har jeg hatt en liten tanke i bakhodet om hvordan det gikk i fjor. Jeg hadde jo trent bra da også. Men som kjent fra treningslæra, prestasjon er en kombinasjon av (ihvertfall) fysiske, mentale og tekniske faktorer. De to sistnevnte satt betydelig bedre i år.

Jeg er spesielt fornøyd med 3000-meteren, på 1500 og 5000 syns jeg det manglet litt. Det var ikke vondt nok (det er vel det man kaller et luksusproblem?). Et skikkelig bra løp er gjerne det hardeste, fordi man får tatt ut alt det kroppen har å gi - jeg skulle gjerne kjent mye mer smerte både i dag og i går. På 1500 tror jeg det vil hjelpe utover i sesongen jeg får trent mer på å gå med stabil og god teknikk i høy fart. 5000 var mer et spørsmål om å få opp spenningsnivået litt, og det er også noe som bør være mulig å fikse.

Nå gleder jeg meg til fortsettelsen! Neste løp er et par uker til, men i mellomtida blir det trening. Lett innetrening i morgen, og på tirsdag skal vi teste uteforholdene i Drammen for første gang i år.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lykke til i morgen. Heia heia heia!!!